play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Prolongiran završetak brze ceste Lašva – Nević Polje

Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje kroz srednju Bosnu odvija se planiranom dinamikom u skladu s napravljenim izmjenama i jedan je od značajnijih projekata Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine.

Ugovor o izgradnji brze ceste Lašva – Nević Polje (LOT 5) potpisan je 26. travnja 2022. godine, a vrijednost ugovorenih radova je 74.904.570 KM. Izgradnja LOT-a 5 podrazumijeva izgradnju dijela brze ceste od petlje Vitez izlaz iz poslovne zone do petlje Nević Polje, a financira se sredstvima iz Proračuna Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.

Iako je rok za završetak radova bio 20 mjeseci, odnosno, veljača 2024. godine, zbog dosta zastoja izazvanih vanjskim okolnostima koje podrazumijevaju izmještanje postojećih instalacija, korekcije projekta i povećanje obima radova i procedura, rok za završetak radova će biti prolongiran dok do povećanja troškova gradnje neće doći.

Novi rok završetka radova bit će poznat kroz mjesec-dva nakon što svi oni koji su uključeni u ovajp projekt izvrše procjene urađenih i potrebnih radova.

“Dužina sekcije ovog LOT-a je 4,8 km i prolazi kroz područje Srednjobosanskog kantona i to kroz općine: Vitez, Travnik i Novi Travnik. Na ovoj sekciji gradi se četiri mosta i jedan vijadukt. Početak sekcije LOT-a 5 se nalazi poslije petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone, koja će biti izgrađena u sklopu gradnje LOT-a 4 (Poslovna zona Vitez) koje je u nadležnosti JP Ceste FBiH”, kazali su nam iz Autocesta FBiH.

LOT 5 je riješen kao cesta s karakteristikama brze ceste s dvije prometne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.

U sklopu izgradnje dionice predviđena je i regulacija rijeke Lašve na mjestima gdje je u koliziji s trupom ceste, a što se tiče do sada urađenih radova, iz Autocesta FBiH su nam kazali:

“Što se tiče radova na trasi, nasipi su završeni u obimu preko 70 posto dok su pripremni radovi i iskopi završeni u obimu preko 90 posto. Treba istaknuti da na nekim potezima duž ove dionice radovima na trasi prethode radovi na izradi regulacije korita rijeke Lašve i premještanje rijeke Lašve iz starog korita u novo. Trenutno se izvode radovi na izradi nasipa na određenim dijelovima duž trase kao i radovi na izradi unutarnje odvodnje brze ceste”, te dodaju:

“Što se tiče objekata u proteklom periodu završeni su glavni radovi na sljedećim objektima izuzev završnih radova na istima (hidroizolacija, betonska sigurnosna ograda, prelazne ploče, asfalti i slično): most Mali Mošunj 1, potputnjak Mali Mošunj, most Stara Bila 1, most Stara Bila 2 (na lokalnoj prometnici), most Stara Bila 3 (na lokalnoj prometnici), most Nova Bila, most Pečuhe, potporni zid.”

Radovi se izvode i na mostu Mali Mošunj 2 te na potpornoj konstrukciji Nević Polje.

U narednom periodu slijede radovi i na drugim objektima u sklopu trase, a izvode se i radovi na regulaciji novog korita rijeke Lašve koji podrazumijevaju iskope, nasipe, osiguranje dna, kosinu novog korita, izradu obloge od lomljenog kamena na filterskom sloju od geotekstila te je stupanj završenih radova oko 70 posto.

Trenutno je na gradilištu ove trase angažirano od 100 do 120 radnika i veoma je značajna prometnica kroz srednju Bosnu, a dio je projekta brze ceste Lašva – Travnik – Jajce.

Zbog značajne dužine brze ceste Lašva – Nević Polje od 23 km i složenosti građenja te velikih financijskih potreba, na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, Vlada Federacije BiH, kao investitor, podijelila je projekt brze ceste Lašva – Nević Polje u pet LOT-ova:

LOT 1 Lašva – Kaonik; LOT 2 Kaonik – Selište; LOT 3 Selište – Vitez; LOT 4 Poslovna zona Vitez; LOT 5 Izlaz iz poslovne zone Vitez – petlja Nević Polje.

Faze realizacije navedenih LOT-ova su različite, a prioritete utvrđuje Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, na temelju Okvirne strategije prometa Bosne i Hercegovine 2016 – 2030. godine. (klix.ba)

0%