if( aicp_can_see_ads() ) {
}
play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Njemačkoj prijeti željeznički kolaps zbog štrajka strojovođa

Štrajkovi su u Njemačkoj postali svakodnevnica. Nakon štrajka članova sindikata EVG, kojeg je njemačka željetnička firma DB uspješno slomila, strojovođe su znatno uporniji.

Nakon dva štrajka upozorenja, koji su njemačku privredu i svakodnevnicu paralizirali, novi štrajk bi mogao ozbiljno naštetiti Deutsche Bahnu. Sindikat strojovođa najavio je novi štrajk koji bi mogao trajati i cijeli tjedan, te unatoč tužbi uprave DB-a, štrajk će se održati. Uprava Željeznica od sudskih instanci zahtjeva preipsitivanje mogućnosti spriječavanja štrajka.

Sindikat strojovođa kao i uvijek ne da da im se pogleda u karte i ne otkriva ništa o svojim planovima. Glasnogovornik vrlo jezgrovito ističe da božićni odmor završava u ponedjeljak. Od tada bi GDL mogao ponovno pozvati na akciju u međugradskom i regionalnom prijevozu od željeznica i nekih svojih privatnih konkurenata, kao i od S-Bahna.

Već je dva puta štrajkala u kolektivnom ugovoru – ali samo jedan dan. Ovaj put se očekuje da će štrajk trajati duže – šef GDL-a Klaus Weselsky nedavno je govorio o štrajku do pet dana odjednom . U glasovanju je 97 posto ispitanih članova bilo za to. Time se stvara pravni temelj za duže kampanje.

Glasnogovornik GDL-a potvrdio je za Bayerischer Rundfunk da se trebaju najaviti najmanje 24 sata unaprijed. No, malo je vjerojatno da će štrajkaški plakati biti postavljeni u ponedjeljak. Njemačka udruga državnih službenika sastaje se u Kölnu do srijede. GDL je tamo član i teško da će ostaviti delegate koji dolaze ili odlaze da stoje na platformi.

Što stoji iza GDL zadruge za privremeni rad?

Deutsche Bahn je u utorakm podnio tužbu pri radnom sudu u Hessenu zbog spora oko kolektivnog ugovora.  Time se želi utvrditi smije li GDL uopće pregovarati o kolektivnim ugovorima i pozivati ​​na štrajkove. Riječ je o tvrtki za iznajmljivanje posade vlaka pod nazivom “Fair Train” koju je pokrenuo GDL. Organiziran je kao zadruga, njegovi članovi pripadaju GDL-u, a dužnosnici sindikata strojovođa također su zastupljeni u njegovim odborima. Sam Weselsky samo je jednostavan član.

Fair Train trebao bi – kako je GDL najavio prošle jeseni – omogućiti zapošljavanje pod dobrim uvjetima. Strojovođe zapošljava agencija za privremeno zapošljavanje i zapošljava ih kod željezničkih prijevoznika. Prvi su već potpisali ugovor, navode iz GDL-a. No, raspoređivanje će biti tek od kraja ožujka – iako strojovođe koji su ranije bili zaposleni u željeznici, prema zakonu, moraju uzeti stanku od šest mjeseci prije nego što se mogu zaposliti u tvrtku na određeno vrijeme.

Fair Train je s GDL-om dogovorio kolektivni ugovor. Što se tiče prihoda, kao i kod drugih pružatelja kadrovskih usluga, na razini je djelatnosti – tj. s tjednom od 38 sati umjesto 35-satnog tjedna koliko je potrebno u kolektivnom pregovaranju. Željeznica se sada boji ozbiljnih sukoba interesa zbog kadrovskih veza između Fair Traina i GDL-a. No, ona to ne želi komentirati. No, svakako će unaprijed pravno ispitati zadružnu strukturu. Sada su na redu radni sudovi.

0%