play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Znate li koji je najstariji automobilski znak na svijetu? 

Znate li koji je najstariji automobilski logo na svijetu? Kad kažemo da je na njemu lav, to vas možda odmah asocira na Peugeot. I u pravu ste. Istina je da je francuski brend jedna od najstarijih tvrtki na automobilskoj sceni. Svih ovih godina njihov se amblem nije promijenio, ili barem nisu koristili neki drugi na kojem se ne pojavljuje lav.

Moramo se vratiti ni manje ni više nego u 1905. kako bismo pronašli jedan od njegovih prvih amblema, iako postoje dokazi da se prvi put pojavio prije 170 godina. Međutim, tek je desetljeće kasnije lav registriran na Carskom konzervatoriju za umjetnost i obrt u Francuskoj.

Registriran je zahvaljujući oštrici pile koju je proizveo zlatar Justin Blazer, prvom logotipu koji je evoluirao u onaj koji vidimo na najnovijim proizvodima brenda. No zašto baš lav? Prema proizvođaču, Prema marki, “lav je odabran jer predstavlja tri glavne karakteristike proizvoda koje stvara Peugeot – “fleksibilnost, brzina i otpornost”.

Jedna od ključnih točaka za razumijevanje ovog amblema leži u načinu identifikacije marke. Tvrtka je željela ovim logom naglasiti snagu i učinkovitost, tako da ga dio populacije koji u to vrijeme nije znao čitati može brzo asocirati s tim pojmovima.

Peugeot je proizvodio mnoge proizvode kroz svoju povijest, a zanimljivo je da njegov vodeći proizvod, po kojem ga danas poznajemo, isprva nije nosio amblem. Prvi automobil koji je napravio Peugeot, 1889. Type 2, nije imao lava na prednjoj strani. Tek 1905. možete vidjeti logo divlje mačke na automobilu kojeg je proizveo Peugeot.

Peugeotov logo evoluirao je nekoliko puta kroz svoju povijest, a sada je to ponovno učinio dolaskom električnih verzija novog Peugeota 208 i 2008.

0%