Prodaja elekričnih automobila je u potpunom kolapsu. Prošle godine je u Njemačkoj registrirano 380.609 električnih vozila, što predstavlja pad od ogromnih 27,4 posto u odnosu na godinu ranije. Glavni uzrok pada je ukidanje državnih poticaja.
Budući da se radi o najvećem europskom tržištu, Europska komisija strahuje da sličan scenarij prijeti kompletnom tržištu Europske unije.Kako bi zaustavili daljnji pad prodaje koji se na mnogim tržištima dogodio upravo zbog ukidanja poticaja, Europska komisija razmatra ‘revolucionarni plan‘ dijeljenja novih poticaja. Dakle, poslije poticaja – poticaji, zvuči kao potez očajnika.
Inicijativu njemačkog kancelara Olafa Scholza prihvatila je predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen. Bloomberg navodi da je Scholz rekao kako je ‘oduševljen što je predsjednica komisije prihvatila njegov prijedlog za usklađene subvencije za e-automobile u cijeloj Europi‘.
Teresa Ribera, potpredsjednica Europske komisije, potvrdila je planove za Financial Times na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu.
“Trebamo vidjeti kako će izgledati europska perspektiva, odnosno kako olakšati globalne mjere umjesto da prolazimo kroz programe nacionalnih subvencija. Moramo pronaći kompliciranu ravnotežu između brze elektrifikacije i neusklađenosti s kapacitetom europskih marki u smislu količine i kvalitete”, rekla je Ribera.
Njemački kancelar nedavno se izjasnio za privremeno smanjenje poreza, ali samo za kupnju električnih automobila proizvedenih u Njemačkoj. Nejasno je da li je ovaj potez uopće održiv prema europskom pravu.
Tijekom govora u Davosu, Scholz je rekao da nema sumnje da je naša budućnost električna mobilnost.
“Svatko tko sugerira drugačije nanosi štetu našoj industriji,” rekao je Scholz.
Temeljnu podršku dobio je od predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen.
“Sljedećih nekoliko godina bit će od ključne važnosti za ostanak u utrci čistih tehnologija. Europa ima sve što joj je potrebno da se to dogodi”, rekla je von der Leyen u Davosu.