Automobilska industrija u Europskoj uniji proživljava svoju naveću krizu, proizašlu iz suludih propisa i zahtjeva Europske komisije koji krivce u zagađenju vide u motorima s unjutarnjim izgaranjem.
VW najavljuje gašenje proizvodnje, a pad proizvodnje bilježe svi europski proizvođači. I kao da to nije dovoljno, prognoze za 2025. izgledaju još gore jer pravila Europske unije o emisijama CO2 zahtijevaju novu rundu rezova. Morat će prodati više ionako jedva isplativih električnih vozila nego što kupci zapravo žele i snažno smanjiti prodaju visokoprofitabilnih vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem koje kupci stvarno žele.
HSBC Global Research kaže da će to biti problem za Volkswagen i Renault , a da dioničari BMW- a i Volva mogu odahnuti.Prošle je godine prodaja u zapadnoj Europi skočila 13,9 posto na 11,56 milijuna vozila, što je omogućilo proizvođačima osobnih automobila i SUV vozila da podignu cijene i ostvare veću dobit.
Ti su povoljni uvjeti ove godine postupno nestali, a situacija će se pogoršavati. Gledajući unaprijed do 2025., HSBC Global Research kaže da bi potencijalne novčane kazne za proizvođače koji ozbiljno prekrše ciljeve EU-a za smanjenje CO2 mogle iznositi čak 5 milijardi eura, iako naglašavaju da bi Renault rekao da bi mogle biti i dvostruko veće.
“Volvo i BMW su u boljoj poziciji, dok Volkswagen i Renault imaju veliku prazninu koju moraju popuniti”, stoji u izvješću.
Proizvođači koji zaostaju nadaju se da će sustići nove modele.
„Volkswagen i Renault će u drugoj polovici 2024. predstaviti cijeli niz novih električnih vozila . To bi im trebalo pomoći, ali neispunjavanje ciljeva dovest će do strožijeg nadzora, kao i većeg pritiska da ti modeli budu stvarno uspješni. “Mercedes i Stellantis su u relativno boljem položaju, ali ni oni nisu potpuno bez rizika, pogotovo ako potražnja za električnim vozilima i dalje bude razočaravajuća”, stoji u izvješću.