play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

VW traži rješenje kako bi se spasio od propadanja

VW koncern je u krizi koja je proizašla iz preambicioznog plana prelaska proizvodnje na električna auta, što je rezultiralo padom prodaje u Europi.

Iz uprave ovog giganta ističu da imaju godinu dana vremena da spase situaciju jer je potražnja za električnim automobilima na najnižoj razini, a paralelno s time VW razmišlja o zatvaranju pojedinih tvornica u Njemačkoj.

Proizvođač automobila rekao je radnicima na sastanku u sjedištu u Wolfsburgu u srijedu da očekuje da će prodati 500.000 vozila manje nego prije pandemije Covida, što je “ekvivalent otprilike dvjema tvornicama”, te je predvidio da se neće vratiti na razinu iz 2019.

Volkswagen je radničkom vijeću u ponedjeljak otkrio planove za zatvaranje dviju njemačkih tvornica, jedne koja proizvodi automobile i druge komponenti, što je izazvalo bijes predstavnika osoblja i političara.

Planovi za zatvaranje predstavljaju značajan problem za kancelara Olafa Scholza, čija je vladajuća koalicija pod velikim pritiskom nakon što je na izborima u njemačkoj pokrajini Tiringiji izgubila od AfD-a. Bilo je to prvi put da je na državnim izborima pobijedila ekstremno desna stranka od nacističkog razdoblja.

Volkswagen je bio drugi samo nakon japanske Toyote u prodaji vozila 2023. godine. Više od bilo koje druge kompanije, VW je simbol moćne njemačke automobilske industrije, koja je bila jedna od sila koje zemlju čine industrijskim srcem Evrope. Zapošljava 300.000 ljudi u Njemačkoj od globalne radne snage od 650.000.

Volkswagen je rekao da se europska prodaja automobila neće vratiti na 16 milijuna na tržištu 2019., prije nego što pandemija poremeti globalne opskrbne lance, a nestašica poluvodičkih računalnih čipova posebno uspori proizvodnju automobila.

“Tržište u Evropi se od tada oporavilo – ali se neće vratiti na svoju bivšu razinu. Očekujemo da će se u budućnosti prodavati oko 14 miliona vozila godišnje, ako uopće bude. I to nema nikakve veze s našim proizvodima ili lošom prodajom. Tržište jednostavno više ne postoji”, rekao je Antlitz.

0%