play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji

Jesti lubenicu nije loše, ali višak bilo čega može biti nezdrav

Lubenica je pravo osvježenje u ovim ljetnim danima.

Osim što je vrlo ukusna, bogata je vitaminom A i C, kao i likopenom, antioksidansom poznatim po svojim dobrobitima za kardiovaskularno zdravlje.

Mnogima najdraže voće bogato je i vodom, što ga čini idealnim za hidriranost, osobito u vrućim ljetnim danima.

Međutim, nije dobro pretjerati s jedenjem lubenice jer može uzrokovati neugodne nuspojave. To su:

Probavne smetnje

Svakodnevno jedenje lubenice može dovesti do mučnina, rijetke stolice i žgaravice. Ovi problemi su uzrokovani visokim sadržajem FODMAP-a u lubenici. FODMAP su fermentabilni ugljikohidrati koji su neprobavljivi ili se sporo apsorbiraju u tankom crijevu.

Povećanje šećera u krvi

Lubenica ima visok glikemijski indeks, što znači da može brzo podići šećer u krvi. Osobe s dijabetesom moraju paziti na količinu lubenice koju konzumiraju. Međutim, glikemijsko opterećenje lubenice je nisko, što znači da male porcije neće izazvati veće probleme.

Alergijske reakcije

U rijetkim slučajevima, neki ljudi mogu biti alergični na lubenicu i doživjeti reakcije poput oteklina i problema s disanjem. U teškim slučajevima, alergijska reakcija može dovesti do anafilaksije, koja može biti opasna po život, piše Net.hr.

Može uzrokovati pretjeranu hidraciju ili trovanje vodom

Trovanje vodom ili prekomjerna hidracija je stanje kada vaše tijelo ima višak vode u sebi, što dovodi do gubitka sadržaja natrija. Konzumacija veće količine lubenice može povećati razinu vode u vašem tijelu. Ako se višak vode ne izluči, to može dovesti do povećanja volumena krvi, što dalje uzrokuje oticanje nogu, iscrpljenost, opterećenje na bubrege i dr. Također može dovesti do gubitka razine natrija u tijelu.

Može uzrokovati kardiovaskularne probleme

Poznato je da je lubenica izvrstan izvor kalija koji je vitalni nutrijent s brojnim ulogama u održavanju zdravlja tijela. Pomaže u održavanju funkcije elektrolita, održava naše srce zdravim i čini naše kosti i mišiće jačima. Međutim, previše kalija može dovesti do kardiovaskularnih problema poput nepravilnog rada srca, slabog pulsa itd

0%