Njemački proizvođač električnih tricikala Twike, sa sjedištem u Rosenthalu, predstavio je jedinstveni tricikl s polugama umjesto volana.
Već na prvi pogled jasno je da ovaj maleni dvosjed nije klasični automobil. On je zapravo križanac električnog automobila i tricikla jer vozi na struju, a ima i pedale.
Ime mu je Twike 5 i ima tri kotača, dva straga i jedan sprijeda, a pokreće ga elektromotor ili noge vozača, pa čak i suvozača. Dizajn je futuristički i aerodinamičan.
U unutrašnjosti električnog tricikla nalaze se nožne papučice, a energija dobivena pedaliranjem nadopunjava bateriju i tako pomaže produžiti domet. Stoga ga tvorci nazivaju i “hibridom ljudske snage”.
Kada je snaga motora u pitanju, kupcima je na raspolaganju nekoliko opcija baterija i pogona.
- baterija od 15 kWh koja nudi domet 150 do 250 kilometara uz maksimalnu brzinu od 120 km/h
- baterija od 20 kWh dometa 200 do 330 kilometara i maksimalne brzine 140 km/h
- baterija od 25 kWh dometa 250 do 415 kilometara i maksimalne brzine 155 km/h
- baterija od 30 kWh dometa 300 do 500 kilometara i maksimalne brzine 165 km/h.
Dometu doprinosi i mala masa od 500 kilograma što svakako olakšava i pedaliranje. Dimenzije iznose oko 3,3 metra dužine, 1,5 metara širine i 1,2 metra visine.
Pogon je na stražnjim kotačima, a u najjačoj verziji ima čak gotovo 100 konjskih snaga. Maksimalne performanse, uz pomoć vozača i suvozača, kreću se oko 190 kilometara na sat što je za tricikl pomalo zastrašujuće pogotovo imajući na umu da može ići i na autocestu. Snaga punjenja je maksimalno 22 kW, što bi trebalo omogućiti punjenje do 300 kilometara u jednom satu.
Iako Twike 5 ima pedale, ne može ga svatko voziti. Vozači moraju imati vozačku dozvolu kategorije A1, A ili B. To naravno ima smisla kada se uzme u obzir da može postići nevjerojatnih 190 kilometara na sat.
Twike 5 u osnovnoj verziji stoji 39.900 eura, a za potpuno opremljen model potrebno je izdvojiti i 49.900 eura. Vozilo je proizvedeno u 500 primjeraka, a do sada je zaprimljeno čak 2.400 prednarudžbi.
Prvi Twike izgradili su studenti fakulteta ETH Zurich. Njihova vizija bila je lagani, pokriveni bicikl za dvije osobe plus prtljaga za urbana područja.