play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji

Svaki automobil proizveden nakon 7. srpnja ove godine imat će crnu kutiju

Potraga za krivcima prometnih nesreća uskoro će biti lakša jer će svaki automobil proizveden nakon 7. srpnja ove godine imati jedan dodatni dio – crnu kutiju.

Rekonstrukcija prometnih nesreća dobit će novog pomagača – crnu kutiju koja će pamtiti sve radnje u automobilu.

“Je li ili nije i kojim intenzitetom bila pritisnuta kočnica, koji je bio kut zakreta volana, lijevo ili desno, je li u trenutku prometne nesreće vozač nehtijući ili namjerno stisnuo papučicu gasa, koji je bio broj okretaja u kojem stupnju prijenosa i, naravno, vrijeme kada se dogodila kolizija”, objasnio je za Dnevnik.hr Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještak za promet.

Takozvana crna kutija nalazit će se u zračnom jastuku u automobilu. Zbog svih podataka koje bilježi, neće se moći deaktivirati i neće se moći naknadno ugrađivati. Pohranjene informacije pripadaju vozaču ili vlasniku vozila.

“Treba detaljno razraditi pravne propise i odredbe pod kojima bi se taj sistem u budućnosti mogao koristiti na razne načine i ne zloupotrijebiti prilikom analiza podataka koje nam on daje”, napomenuo je Kristijan Tićak, glavni urednik magazina Auto, motor i sport.

Odzvonilo je i brojnim prevarama.

“Više neće baš biti moguće da vi pod utjecajem alkohola sletite s ceste i nakon toga se otrijeznite pa drugi dan prijavite prometnu nesreću. Vidjet će se kad se nesreća dogodila, a kad ste je prijavili”, rekao je Ormuž.

Preteča crnim kutijama današnji su pametni telefoni, koji su otkrili brojne uzroke prometnih nesreća.

“Na osnovu njega se u nekim težim prometnim nesrećama od strane Državnog odvjetništva moglo tražiti pristup određenim podacima. Od teleoperatera su mogli dobiti i potencijalnu brzinu kretanja, pa čak i je li korisnik koristio mobitel u trenutku nesreće”, pojasnio je Tićak.

Podaci pohranjeni u crnoj kutiji neće se koristiti za praćenje ponašanja vozača, što su mnogi na prvu pomislili.

0%