Nakon nekoliko odgoda konačno smo ugledali Rimčev robotaksi.
Mate Rimac u svojem kampusu uzvanicima predstavlja novi proizvod zvučnog imena Verne, prebacujući fokus s Nevere na proizvod kojim ulazi u potpuno novu nišu, svijet autonomnog upravljanja i pružanja usluge autonomnog prijevoza.
Naravno, to se neće dogoditi danas, pa ni ove ili iduće godine. Plan je da se dogodi 2026., kad bi Zagreb i 11 drugih gradova trebali dobiti uslugu prijevoza samovozećim vozilima. A do tada nam preostaje da gledamo ponuđene rendere.
I doista, za razliku od konkurenata, Rimac nije odlučio samo posuditi tuđe automobile već je dizajnirao svoj. Pomalo neočekivano, prvi proizvod pod imenom Verne je dvosjed, i to relativno sportskog izgleda. I tu iz Rimca imaju dobro objašnjenje, a ono je da 9 od 10 taksi vožnji uključuje jednog ili dva putnika.

Kompaktni dvosjed nema volan, ali ima kupolastu kabinu i prostranost limuzine više klase. Službene informacije navode kako je unutrašnjost Vernea prostranija nego u Rolls-Royceu. Korisnik pritom svime upravlja pametnim telefonom, pa čak i ambijentalnom rasvjetom temperaturom i mirisima u kabini.
Sve to podesit će prije nego što se vozilo pojavi pred njim. A ulazak će olakšati velika klizna vrata te sjedala ispred kojih nema stupa s upravljačem, kao na nekadašnjem Peugeotu 1007.

Između sjedala je manji touchpad za upravljanje postavkama vozila, a nudi se i Median kojim korisnik može pokrenuti i zaustaviti vozilo, čime mu se daje određena doza kontrole. I dok su putnici zavaljeni u fotelje kao u dnevnom boravku, ispred njih je zaslon od čak 43 inča uz zvučnu kulisu čak 17 zvučnika, dok je u krovu izrezan kružni stakleni prozor. Takozvani Halo prsten nikad prije nije viđen, a pruža novi pogledi na grad.
Pojedini mediji već kažu kako će ulaskom Rimca i naknadno Tesle osjetno ojačati uzdrmane pozicije robotaksi usluge u svijetu. Sigurnosni aspekt je tu bitan, a do sada se pokazao i kao najproblematičniji.
Kad je pak Rimac u pitanju, ovaj posao bi mogao biti od velike pomoći u konsolidaciji poslovanja uslijed nešto manjeg interesa za električnim vozilima na globalnom nivou, pa tako i za Neverom.
