play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji

Dizelaši i dalje najekonomičniji automobili na svijetu

Prodor električnih i hibridnih automobila uzdrmalo je svjetsko tržište, ali samo na kratko jer se bilježi prodaja rasta automobila s motorima na unutrašnja izgaranje.

Sve više kupaca se vraća dizelašima koji su zadnjih godina napredovali i čiji su motori jači , ekološki prihvatljivi i prave štediše. Toyota grupacija ne želi odustati od benzinaca i dizelaša , a nakon njih i sve veći broj europskih proizvođača nastavlja s razvojem novih motora. Mnogi od nas prelaze veliki broj kilometara i dizelaši su tu bez konkurencije.

Jer dizelski pogon je još uvijek optimalan za one koji rade mnogo kilometara i traže dovoljan doseg po najpovoljnijoj cijeni. Ako ste vozili dizelaše, tada vam je poznat onaj osjećaj kada utočite 50 litara dizela i vozite se toliko dugo i daleko da ste zaboravili kada ste zadnji put točili. Anksiozost oko dometa kao kod električnih automobila – ne postoji. A i postaja za ponovno točenje je na svakom koraku i novih 50 litara je u spremniku je za koju minutu…

Tako, srećom i danas to možete bez grižnje savjesti za okoliš, jer kad je nešto u prodaji tada su zadovoljeni i svi uvjeti, uključujući i one “eko”.

Pa krenimo redom. Za početak tu je osvježeni Hyundai Tucson s 1.6 litrenim motorom snage 115 KS opremljen Style paketom opreme za 30 tisuća eura. Deklarirana potrošnja iznosi 5,9 l/100 km.

Nadalje, tu je SUV model Mazda CX-60 s moćnim 3,3 litrenim Skyactiv D “šestakom” s 200 KS po cijeni od 55.917 eura, koji može trošiti samo pet litara goriva na 100 prijeđenih kilometara. Idemo malo na limuzine, a tu se ističe ‘sportaš‘ u vidu BMW ‘trojke‘ s 1.8d motorom snage 150 KS i s potrošnjom od samo 4,9 l/100 km.

Njegov direktan konkurent je Mercedes C klase 220d, s dvolitrenim motorom snage 220 KS, koji troši još manje prema tvorničkim podacima (4,6 l/100 km) i stoji 55.015 eura. Ostajemo još malo kod premium dizelskih limuzina srednje klase, pa nam tako iz Ingolstadta stiže Audi A4 40 TDI s 204 KS, s kombiniranom potrošnjom od 5,1 l/100 km, po cijeni od 45.552 eura.

Ako vas privlači elegancija i egzotika, iz Velike Britanije dolazi Jaguar E-Pace, elegantni SUV s dvolitrenim motorom snage 163 KS i prosječne potrošnje od 6,3 l/100 km za 53.990 eura. Na kraju ćemo ponudu top modernih ‘dizelaša‘ završiti s luksuznim također britanskim SUV-om, Range Rover Velarom s dvolitrenim motorom s 204 KS, s prosječnom potrošnjom od 6,4 l/100 km za 81.990 eura. Dakle izbora ima, a dizel se može dobiti i kod VW-a, Škode, Fiata…

0%