play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Zašto proizvođači automobila prepuštaju svoje informativno-zabavne sisteme Appleu i Googleu?

Sve veći broj proizvođača automobila svoje informativno – zabavne sustave prepušta Google ili Apple, što je mač s dvije oštrice.

Jedan od njih je i Porsche koji će i svoj sustav integrirati Apple Carplay. Naime, ova suradnja donosi novi vizualni izgled, ali će omogućiti vozačima ove marke potpuno kontroliranje cockpita preko Apple uređaja. Nego, Porsche je samo jedan u nizu proizvođača automobila koji se odlučio na ovakvo rješenje.

Infotainment sustavi sada su srce interijera automobila. Što je veći zaslon i više funkcija, to je veća vrijednost automobila. Ali za mnoge proizvođače automobila upravo je to problem jer nemaju ni vještine ni osoblje za razvoj softverskih usluga. Proizvođači automobila nisu softverske tvrtke i nisu se uspjeli transformirati.

VW je primjer firme koja se bori sa razvojem vlastitog sustava za automobile. Tvrtka Cariad kao dio ove grupacije zadužena je za razvoj softvera, ali se susreće s brojnom problemima. Preko 6 milijardi eura je uloženo u razvoj, a na kraju je dio razvoja softvera prepušten Boschu.

Naravno, razvoj vlastitog softvera ima svoje prednosti. Zadržavate potpunu kontrolu i možete razviti vlastite, ekskluzivne značajke koje vas razlikuju od konkurencije. Također imate pristup svim podacima i ne ovisite o dobavljaču. No, s druge strane, postoje troškovi razvoja i, prije svega, dugoročnog održavanja softvera, koji moraju biti zajamčeni tijekom vijeka trajanja vozila.

Lakše je ako korisnicima dopustite da donesu vlastiti uređaj. Osiguran je osnovni hardverski okvir i osnovni softver koji se lako proizvodi i koji ne radi ništa osim preuzimanja najvažnijih funkcija u slučaju da se pametni telefon ne uspije povezati. To košta znatno manje resursa i lakše ga je održavati.

Ideja iza toga također ima smisla. Jer gotovo svi ulaze u automobil sa svojim pametnim telefonom. Kupac se također susreće s pitanjem treba li se prilagoditi automobilu ili je bolje pustiti automobil i njegov softver da se prilagodi njemu. Korisnik je upoznat s varijantama infotainment sustava iz Applea i Googlea te može koristiti njihove personalizirane aplikacije u automobilu. Prenose se kalendarski unosi, kao i podaci o kontaktima, koji se zatim mogu jednostavno povezati s navigacijskim sustavom.

Dublja integracija prirodno nudi razne prednosti proizvođačima softvera. U “B2B” sektoru su novi kupci i potpuno novo tržište. Tržište aplikacija koje se pojavljuje oko novog softvera posebno prilagođenog automobilima također generira milijarde diljem svijeta. Programeri aplikacija također će imati koristi od toga.

Naravno, postoje i nedostaci. Za proizvođače mogući trijumf Applea i Googlea znači da će imati samo ograničen pristup podacima svojih kupaca. Prihodi od ponuda koje se sada generiraju putem infotainment sustava također više neće biti dostupni. To je jedan od razloga zašto se neki proizvođači radije oslanjaju na vlastita rješenja.

radiobosnia.com