play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji

Jednostavna promjena vaše tjedne rutine može smanjiti rizik od nesanice

Ljudi koji su vježbali dva ili tri puta tjedna imali su manje šanse da imaju problema sa spavanjem i spavaju do devet sati po noći, pokazalo je istraživanje koje je trajalo 10 godina.

Nije tajna da redovno vježbanje može poboljšati vaše cjelokupno zdravlje, ojačati vaše mišiće i srce , poboljšati vaše mentalno zdravlje pa čak i smanjiti rizik od rane smrti. U međuvremenu, kronični poremećaji spavanja povezani su sa kardiovaskularnim bolestima, metaboličkom disfunkcijom, psihijatrijskim poremećajima i povećanom smrtnošću, rekli su istraživači sa Univerziteta u Rejkjaviku.

Kako bi istražili da li fizička aktivnost dovodi do kvalitetnijeg sna i može li poboljšati simptome nesanice, istraživački tim je istražio navike vježbanja i obrasce spavanja odraslih iz devet europskih zemalja tijekom 10 godina.

Sudionici studije izdvojeni iz ankete o respiratornom zdravlju Europske zajednice upitani su koliko su vježbali tjedno, koliko intenzivno i koliko dugo su putem upitnika. Odraslim osobama srednjih godina procjenjivano je da li pokazuju simptome nesanice, koliko spavaju svake noći i da li im se spava tijekom dana.

Sudionici koji su vježbali dva ili više puta tjedno, najmanje jedan sat tjednoili više, klasificirani su kao fizički aktivni. Podijeljeni su u četiri grupe na osnovu nivoa njihove fizičke aktivnosti: “stalno neaktivni” (što znači da su bili neaktivni na početku studije i tijekom praćenja), “postali su neaktivni” (bili su aktivni na početku i neaktivni u nastavku), “postao aktivan” i “stalno aktivan”.

Tijekom 10-godišnjeg perioda istraživanja, 37 posto sudionika je ostalo neaktivno; 18 posto je postalo fizički aktivno; 20 posto je postalo neaktivno; a 25 posto je ostalo aktivno.

Istraživači su otkrili da uporno aktivni sudionici imaju 42 posto manje šanse da će teško zaspati. Oni su također imali 22 posto manje šanse da imaju bilo kakve simptome nesanice, a 40 posto manja je vjerojatnoća da će prijaviti dva ili tri simptoma nesanice.

Sudionici koji su kontinuirano vježbali tijekom dužeg perioda imali su značajno (55 posto) veće šanse da normalno spavaju – što znači da su spavali između šest i devet sati noću.

U međuvremenu, oni koji su počeli da vježbaju tijekom studije imali su 21 posto veću vjerojatnoću da će raditi najmanje šest sati noću u poređenju sa onima koji su ostali neaktivni.

Sudionici koji nisu redovno vježbali, nasuprot tome, manje su se uklapali u “kategoriju normalnog sna” – što znači da su spavali manje od šest sati noću.

0%