Grčka aviokompanija Lumiwings obustavila je sve letove iz Tuzle, čime je ovaj aerodrom doživio novi fijasko, nakon odlaska Eurowingsa.
Grčka aviokompanija je od 18. prosinca prošle godine dva puta tjedno letjela iz Tuzle za švedske gradove Stockholm i Halmstad, nizozemski Mastricht, njemački Zarbriken i danski Esbjerg. Bili su najavljeni i letovi za Istanbul ali oni nikad nisu započeli.
Slaba prodaja karata
Svi letovi su obustavljeni zbog slabe prodaje karata, odnosno popunjenosti aviona, ističu iz ove agencije. Podsjetimo da je početkom prosinca prošle godine potpisan ugovor s Lumiwingsom nakon što je Vlada TŽ osigurala 2,5 milijuna KM subvencija kao podršku ovom projektu.
Aerodrom Tuzla je raspisao javni poziv za sve aviokompanije koje imaju interesa i žele uspostaviti, ili obnoviti letove iz Tuzle prema drugim destinacijama, a ponuda aviokompanije Lumiwings proglašena je najpovoljnijom. Financijska pomoć brzo je potrošena, ostavljajući tvrtku bez mogućnosti da nastavi s letovima.
No, ono što se ovdje mora naglasiti jeste da su stručnjaci još i prije nego što su pokrenuti letovi, a odmah nakon što su objelodanjeni planovi, ukazali na to da ova strategija ove kompanije nema apsolutno nikakve šanse.
U tekstu koji je BiznisInfo.ba objavio još 2. prosinca, navodi se takav zaključak regionalnog eksperta Alena Šćurica.
Analiza destinacija
Nakon detaljne analize najavljenih destinacija, aerodroma na koje skoro nitko ne leti, termina letova kao i kapaciteta same tvrtke, on je zaključio da je riječ o potpunom promašaju.
– Iskreno s ovim linijama Lumiwings nema nikakve šanse. Ali doslovce nikakve. Sve skupa je napravljeno jako loše (datumi i dani operiranja), operacije već za 19 dana (sad su se potencijalni putnici već snašli), početak operacija usred zime kada neće biti putnika (od početka siječnja je najmršaviji dio godine), kao i izbor destinacija. Ovaj projekt doslovce nema nikakve šanse – navedeno je u tom tekstu.
Ukazivalo se i da je riječ o minijaturnoj tvrtki koja guta novac velikom brzinom te da su letovi veoma slabo popunjeni.
Postavlja se pitanje kako to da uprava aerodroma nije vidjela sve ovo i zašto je sebi dozvolila da bude uvučena u još jedan fijasko.