if( aicp_can_see_ads() ) {
}
play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Stiže facelift Škode Scale kao pametne konkurencije Golfu

Škoda Scala na tržištu je od 2019. godine kao nasljednik nesretnog Rapida. Samo na njemačkom tržištu prdano je 7300 Škoda Scala u 2023., a 41.800 modela Octavia.

Škoda su omiljena auta u BiH, ali i na našem tržištu modela Scala nema u značajnijem broju. Zašto se lošije prodaje od drugih modela i hoće li novi facelitf donijeti bolje rezultate prodaje. Scala je pandan VW-om Golfu i u mnogo čemu upravo i podsjeća na Golf.

Samo profesionalci mogu prepoznati promjene dizajna pregače i rešetke hladnjaka; isto vrijedi i za modificirana svjetla. Uz nadoplatu, Scala je prvi put dostupna s preporučenim Matrix svjetlom , koje obasjava ostale sudionike u prometu kada su duga svjetla uključena, unoseći puno svjetla u mrak bez blještanja . Tu su i novi laki naplatci i vanjska boja.

Osim toga, revidirana je struktura opreme . Postoji šest varijanti interijera koje možete izabrati za linije Essence, Selection, Drive i Monte Carlo, koje koriste više recikliranih i obnovljivih materijala. Postoji novo korisničko sučelje za dodatni Klimatronic.

Prošireni arsenal sustava pomoći uključuje sustav za izbjegavanje sudara pri vožnji unatrag i prilagodljivi tempomat u kombinaciji s aktivnim asistentom za održavanje voznog traka. Kokpit  je sada u osnovi digitalan , analogni pokazivači i instrumenti su povijest. Dok je ploča s instrumentima dostupna s promjerom od 8 ili 10,25 inča, samostojeći zaslon osjetljiv na dodir infotainment sustava dostupan je u formatima od 8,25 ili 9,2 inča. Do četiri USB priključka su opcionalna; s navigacijskim paketom kupac dobiva web radio i karte koje se mogu ažurirati online.

Kao i dosad, dostupna su dva 1,0-litrena benzinska motora sa 70 kW/95 KS ili 85 kW/115 KS i 1,5-litreni TSI sa 110 kW/150 KS. Škoda kombinira osnovni motor s  peterostupanjskim ručnim mjenjačem , snažniji benzinski motori mogu se kombinirati s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem ili sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ljudi sa zadovoljstvom primjećuju da se pametni telefoni sada pune brže nego prije, ali to vjerojatno nije pravi razlog za njihovu kupnju.

Interijer s puno prostora

Inače je sve ostalo isto: poput VW Pola ili Seat Ibize, Scala se temelji na MQB A0 platformi VW Grupe, ali koristi najdužu moguću varijantu proširenja. Dugi međuosovinski razmak od 2,65 metara (VW Golf 2,62 metra) s vanjskom duljinom od samo 4,36 metara osigurava  velikodušne unutarnje dimenzije  , gotovo u formatu Octavije . Sprijeda čak i divovi od 2 metra mogu gurnuti sjedalo dovoljno daleko. 

Čini se da je prostor za glavu na stražnjim sjedalima restriktivan jer je dovoljan za putnike visine do oko 1,90 metara. Prostora za noge bilo bi dovoljno čak i za osobe visoke do dva metra – respektabilna vrijednost u kompaktnoj klasi (ako su prednja sjedala prilagođena osobama visokim 1,85 metara).

Kao što je tipično za marku, Scala također ima najveći prtljažnik u svojoj klasi. Prema ADAC-ovim mjerenjima  do poklopca prtljažnika stane 370 litara  , a do krova stane 585 litara ili sedam sanduka pića. Koristeći cijeli prostor iza prednjih sjedala, može se spremiti do 1070 litara. Preklopivi naslon za suvozača također je dostupan za posebno glomazne predmete, a opcijski dvostruki pod za utovar čini prtljažnik još varijabilnijim.

Škoda Scala je uvijek online

Lijepo: Kokpit s ukrasnim šavovima u boji u vrhunskoj Monte Carlo opremi © Škoda Auto

U skladu s izgledom Scale, najnovija digitalna tehnologija također je integrirana u vozilo u  armaturnoj ploči  s visokokvalitetnom površinom. Scala je uvijek online putem fleksibilno konfiguriranog Virtualnog kokpita  Ugrađeni eSIM može uspostaviti internetsku vezu velike brzine putem LTE-a. Pametni telefon koji uspostavlja vezu s mrežom za Scala stoga nije potreban.

Unatoč svoj svojoj modernosti, Scalom se može upravljati jednostavno i intuitivno bez puno navikavanja , još uvijek postoje “pravi” prekidači na mjestima gdje imaju smisla. Na primjer, konvencionalni okretni prekidač za svjetla za vožnju, gumbi za klima uređaj koji sami po sebi objašnjavaju i normalna poluga ručne kočnice. Ovo se može činiti pomalo zastarjelim s obzirom na tehničku pretjeranost nekih konkurenata, ali Scala je apsolutni uzor kada je u pitanju jednostavnost korištenja.

Vrlo dobra vozna svojstva

Vidite to: Dugi međuosovinski razmak stvara prostor u unutrašnjosti © Škoda Auto

Dugi  međuosovinski razmak  također osigurava vrlo dobre vozne karakteristike: činilo se da je Scala na našem testu vrlo čvrsto podešena, ali je ipak relativno dobro izgladila veće neravnine. Čvrsti dizajn također podržava brže skretanje, što se može lako savladati zahvaljujući vrlo izravnom, ali komunikativnom upravljaču  . Za one koji žele još dinamičnije, tu je opcijski Sport Chassis Control: sportsko podvozje koje je spušteno za 15 milimetara i može se mijenjati putem odabira profila vožnje Driving Mode Select s karakteristikama Normal i Sport.

Što se tiče  stabilnosti u vožnji  , Scala je sazrela u usporedbi sa svojim prethodnikom Rapidom. Ni iznenadni impulsi upravljača ni kolotrazi ne smetaju kompaktnom automobilu, a također se ističe dobrom ravnom stabilnošću. Scala se po želji može voziti mirno ili aktivno, kako u zemlji tako i na autocesti.

Testna potrošnja 1.0 TSI: 5,9 l Super/100 km

Kao motori dostupne su tri štedljivije varijante od 95 do 150 KS, uključujući početni benzinski motor 1.0 TSI sa 95 KS koji je dostupan od 23 . 420 eura može se naručiti.

Naš favorit među benzinskim motorima : Jasno je da je 1.0 trocilindrični TSI sa 115 KS. Turbo benzinski motor je stvarno zabavan. Ubrzava brzo (10,1 sekunda do 100 km/h), ostaje akustički nenametljiv zahvaljujući dobroj izolaciji i, unatoč maloj zapremini, također je vrlo lagan za vožnju – dobro stoji! 

Testna potrošnja modela testiranog 2019. godine (prije facelifta) također je sasvim prihvatljiva u prosjeku od 5,9 litara. DSG benzinskih motora od 115 i 150 KS manje je zabavan: dizajniran je tako da bude vrlo defanzivan sa svojim ranim točkama uključivanja i tako vuče Scala zube. Dinamika je drugačija. Osim toga, zahtijeva osjetljivu nogu na papučici gasa prilikom polaska: ili stavite previše ili premalo gasa, potrebno je uvježbati doziranje. Stoga je bolje odlučiti se za ručni mjenjač.

Tipično Škoda: Simply Clever ideje

Standardno: kišobran u prednjim vratima © Škoda

Scala ne bi bila Škoda da nema pametne “Simply Clever Ideas” koje svojim vlasnicima olakšavaju svakodnevno korištenje vozila. Uz klasike kao što je držač karata na A-stupu na vozačevoj strani i  pretinac za kišobrane  u vozačevim vratima (s kišobranom), tu su i korisne značajke kao što je strugač za led u čepu spremnika s ljestvicom dubine profila za provjera guma i integriranog lijevka u čepu posude za pranje vjetrobranskog stakla.

Po želji, Scala je dodatno opremljena  električnim vratima prtljažnika  , koja se otvaraju i zatvaraju pritiskom na gumb, omogućujući jednostavan pristup velikom prtljažniku. A opcijska okretna kuka za prikolicu s električnim otključavanjem može se otključati pomoću gumba u prtljažniku. Dobro napravljeno.

0%