if( aicp_can_see_ads() ) {
}
play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Za zdraviju probavu i jači imunitet u zimskim mjesecima uvrstite nar u prehranu

Plod čija sezona počinje u jesen i traje sve do kraja siječnja u sebi ne krije samo sočne crvene plodove, već je i riznica vitamina, minerala i vlakana.

Bilo da ga jedete samog, od njega radite sok, obogaćujete njime deserte, voćne salate ili pak osvježavate povrtne salate, nećete pogriješiti ako ga redovitije uvrstite u svoju prehranu dok ga još ima.

Vaš će vam organizam itekako biti zahvalan, a mi vam donosimo šest razloga koji će vas uvjeriti zašto je to tako.

Bogat je antioksidansima

Antioksidansi su spojevi koji pomažu u zaštiti stanica vašeg tijela od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima koji pridonose brojnim kroničnim bolestima. Nar je bogat antioksidansima i polifenolnim spojevima koji jačaju vaš imunitet i pripremaju organizam za efikasniju borbu protiv bolesti.

Doprinosi zdravlju krvožilnog sustava

Polifenolni spojevi koje nar sadrži koriste zdravlju srca i krvnih žila. Osobama sa srčanim bolestima konzumiranje nara može smanjiti učestalost i jačinu bolova u prsima, a onima koji tih problema nemaju, služi kao preventivno sredstvo da se ne razviju. Dakako, nar nije zamjena za vašu redovitu terapiju koju vam je savjetovao liječnik.

Poboljšava rad urinarnog sustava

Nar može pomoći u smanjenju stvaranja bubrežnih kamenaca. Regulira koncentraciju oksalata, kalcija i fosfata u krvi, a oni su uobičajeni sastojci bubrežnih kamenaca.

Ima antimikrobna svojstva

Spojevi koje nar sadrži mogu pomoći u borbi protiv štetnih mikroorganizama – bakterija, gljivica i kvasaca, a posebice klica u ustima koje mogu uzrokovati loš zadah i karijes.

Dobar je za rad našeg mozga

Nar sadrži antioksidanse zvane elagitanini, koji pomažu smanjiti upalu u tijelu. Elagitanini mogu pomoći u zaštiti mozga od Alzheimerove bolesti i Parkinsonove bolesti smanjenjem oksidativnog oštećenja i povećanjem preživljavanja moždanih stanica

Također mogu smanjiti upale u mozgu te odgoditi nastanak kognitivnih bolesti.

Uravnotežuje probavni sustav

Konzumiranje nara može pomoći u održavanju zdravlja crijevnog mikrobioma, koji igra ključnu ulogu u mnogim aspektima zdravlja. Nar može povećati razinu korisnih crijevnih bakterija te ima prebiotičke učinke. Prebiotici služe kao gorivo za korisne bakterije u crijevima i podržavaju zdraviji crijevni mikrobiom. Osim toga, plodovi nara bogati su vlaknima, a ona su neophodna za zdravlje probavnog sustava.

Bonus savjet – ne zaboravite koru

Nakon što ste ste se izborili s čišćenjem ovog voća, koru nara zasigurno bacate. No ako ste sigurni da je nešpricana i bez pesticida, osuš te ju – u pećnici na najnižoj temperaturi 2 do 3 sata ili na osunčanom prozoru 2 do 3 dana.

Od kore nara možete skuhati čaj dobar za vaš probavni sustav, posebice ako vas muči proljev.

  • Recept za čaj od kore nara

10 – 12 grama osušene kore nara prelijte s dva decilitra kipuće vode i pustite da odstoji 25 minuta. Ocijedite i popijte pola šalice odmah, a drugu polovicu nakon tri sata.

  • Recept za prah od kore naraKoru nara možete i samljeti te dobiti prah dobar za vašu kožu koji pomiješan s vodom možete koristiti kao masku za lice koja će ublažiti akne, umiriti kožu i smanjiti vidljivost ožiljaka.

Osušenu koru nara stavite u blender i miješajte velikom brzinom dok se ne formira prah. Čuvajte ga u hermetički /zatvorenoj posudi do mjesec dana

0%