play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Šef Mazde podijelio skepticizam spram električnih automobila

Mazdin izvršni direktor Masahiro Moro izjavio je da svi električni automobili osim Teslinih modela teško ispunjavaju prodajne ciljeve. Tako proizvođači mogu teško ostati konkurentni i samo ostvaraju gubitke.

Mazda je jedna od rijetkih marki koja je i dalje vrlo oprezna u svojoj strategiji prelaska na električne automobile. Dok većina proizvođača automobila prelazi samo u proizvodnju električnih automobila, Mazda je tu znatno opreznija i zadržala je proizvodnju automobila sa motorima sa unutarnjim izgaranjem.

Mazdin izvršni direktor Masahiro Moro je za časopis Fortune analizirao trenutno stanje tržišta koje je postavljeno u cilju doprinosa dekarbonizaciji planeta. Pritom je japanski čelnik rekao da električna vozila jesu važna tehnologija i da je Mazda konstantno razvija.

Međutim, podsjetio je i da su električna vozila prošle godine činila tek oko 6 posto tržišta, ove godine 8 posto, a od tih 8 posto, 57 posto su Tesla modeli. To ga je navelo na zaključak da se električni modeli ostalih proizvođača ne prodaju, nego se gomilaju na zalihama. Drugim riječima, samo Tesla ispunjava ciljeve, a ostali počinju trpjeti posljedice neispunjavanja prodajnih očekivanja koja generiraju vozila s nultim emisijama.

Ovdje treba reći se reći da se argument Masahira Mora odnosi na američko tržište, gdje je Tesla dominantna marka u prodajnim brojkama. Dobro za Teslu: potražnjom debelo nadmašuju sve europske proizvođače EV modela, a usto, kineske marke se tamo uopće ne prodaju zbog visokih carina, za razliku od drugih regija svijeta gdje već uživaju izvanredan uspjeh. Tako i u Europi, gdje se njihove marke postupno konsolidiraju na prodajnim ljestvicama i polako postaju konkurencija Tesli.

Tako izjava Masahira Mora vrijedi i u globalnom kontekstu u kojem je sve više marki prisiljeno prilagoditi svoju proizvodnju električnih vozila. To se najbolje vidi u slučaju Mercedesa EQS i EQE, Forda sa svojim planovima širenja u Europu koji nisu realni u ovom trenutku, ili Volkswagena koji povremeno zaustavlja proizvodnju EV modela.

Zašto kupci ne prihvaćaju električna vozila? Uzroka je više, ali glavni je da su električna vozila još uvijek vrlo skupa. Činjenica je da potrošači ne vjeruju ni infrastrukturi za punjenje, a tu je još uvijek i anksioznost oko dometa. Iako podaci pokazuju da je u 2023. prodaja električnih automobila porasla za 47 posto, neki proizvođači već upozoravaju na nešto što se događa posljednjih mjeseci – nedostatak rezervacija i narudžbi za električne aute.

0%