play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji

Tko kaže da haljina mora imati samo jednu boju ili uzorak?

U vrijeme kad je zbog “brze mode” odjeća postala potrošna roba, a ormari prepuni, zanimljivo i inovativno rješenje dolazi iz pomalo neobičnog izvora.

Adobe je većini poznat kao tvrtka koja je napravila Photoshop, no na svojoj su konferenciji predstavili i inovativnu ideju koja bi mogla smanjiti broj odjevnih predmeta u našim ormarima, a istovremeno omogućiti svima da izraze svoju osobnost i individualnost.

U videu sa konferencije Adobe MAX Sneaks 2023, istraživačica Christine Dierk predstavila je naizgled jednostavnu haljinu bez rukava, koja jednim pritiskom na gumb postaje interaktivna haljina različitih boja i uzoraka.

Stvorena u sklopu Adobeovog “Project Primrose”, digitalna haljina, kako ju Dierk opisuje, unosi život u običnu tkaninu.

Za razliku od tradicionalne odjeće, koja je statična, Primrose mi omogućuje da osvježim svoj izgled u trenutku, istaknula je prikazujući sve mogućnosti haljine. Tako je naizgled obična bijela haljina postala prugasta, srebrna, čak i sjajila, a za sve je bilo potrebno tek pritisnuti dugme na daljinskom upravljaču. Haljina čak može imati i animacije koje prate kretnje tijela, što unosi dodatnu dimenziju mode u digitalno.

Iako tijekom konferencije Dierk nije dala nikakve tehničke specifikacije same haljine, ona je zapravo rezultat studije koju je sa kolegama iz Adobea predstavila još prošle godine.

U članku koji je pratio predstavljanje prošle godine, pojašnjeno je da se haljina sastoji od “modula koji reflektiraju i raspršuju svjetlo”, a koji su napravljeni od tekućih kristala i polimera, slično kao i kod pametnog osvjetljenja. Pojednostavljeno govoreno, svaki komad haljine zapravo je maleni ekran.

Ono što je odmah jasno je da ta haljina ne može u mašinu za pranje rublja, a upitno je i koliko je udobna za nošenje. Prije svega jer svi ti mali ekrani zajedno imaju određenu težinu, a treba im pridodati još i bateriju koja sve to pokreće.

No, zanimljivo je vidjeti u kojem smjeru istraživači idu kad razvijaju odjeću nove generacije. Podsjetimo, do sad su se brojne tvrtke i dizajneri poigrali s idejom interaktivne, digitalne odjeće i modnih dodataka. Još 1999. godine Alexander McQueen postavio je supermodela na postolje, dok su ju dva robota sprejala pjenom i bojila bijelu haljinu u žuto i zeleno. Prošle je godine francuska dizajnerska kuća Coperni “nasprejala” tkaninu koja se naziva Fabrican na modela i tako napravila haljinu direktno na pisti. Ne smijemo ni zaboraviti Honor, koji je na sajmu IFA u Berlinu 2023. godine predstavio svoj koncept modnog telefona koji se može nositi kao torbica – Honor v Purse.

0%