Što se dešava sa Wizz Airom? I dok su svi ostali super profitabilni, dok se ruše rekordi profitabilnosti, dok profit ostalih LCC (niskotarifni prevoznici) ide u nebesa, Wizz Air je megagubitaš.
I tu se moraju postaviti dva pitanja. Zašto je Wizz Air megagubitaš i može li Wizz Air izdržati ovakve gubitke? Na ta pitanja bi nam ovaj članak trebao dati odgovor, piše analitičar Alen Šćuric na Zamaaero.
Wizz Air je osnovan u novembru mjesecu 2003, a prvi let je imao 19. maja 2004. iz Katowica (Poljska) za London Luton. Dakle kompanija nije stara tek 19 godina i tek je izašla iz puberteta. Rast je istinski fascinantan. Ipak, kompanija je tek 2022. prešla brojke iz 2019.
U usporedbi sa Ryanairom, Wizz Air je istinski daleko, no tokom Covida-19 približio se easy Jetu. Kompanija je u samo 15 godina od nule došla na poziciju broj 3 Low cost carriera (LCC) Evrope, preskočivši Pegasus (2017.), pa Norwegian (2019.).
U 2019. Wizz Air je bio 8. po broju putnika Evrope, a ispred njega su samo najveći giganti, dva LCC-a (Ryanair i easyJet), EUB3 (Lufthansa Grupa, IAG i Air France-KLM), te još jedina dva igrača koja bi mogla preživjeti konsolidaciju zbog zaštite njihovih država (Turkish i Aeroflot).
Ovih osam igrača (i Wizz Air) jedini imaju šansu preživjeti konsolidaciju. Danas je Wizz Air na 7. poziciji preskočivši i Aeroflot.
Stoga se ja ne bojim za Wizz Air, niti za Varadija. Oni će nastaviti raditi na cilju koji ima je postavio JP Morgan Chase, oni će otvarati i zatvarati baze i linije, oni će se tražiti i pronaći. Oni će rapidno preuzimati tržište i enormno negenerički rasti. Da bi svojim vlasnicima donijeli basnoslovne profite za desetak godina. Kada će uništiti i najveće, kada će IndigoPartners postati najveći LCC svijeta i kada će preuzeti ogroman dio globalnog tržišta, zaključuje se u tekstu.