Razlika koja u BiH postoji između stanovnika koji se bore da prežive i onih koji sebi mogu priuštiti luksuzne automobile i zrakoplove sve je izraženija, a to pokazuju i podaci iz Registra civilnih zrakoplova, gdje postoji čak 31 letjelica u privatnom vlasništvu.
Prema podacima Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA), u registru je trenutačno evidentirano 96 letjelica, kao što su Cessna FP 172D, Bergfalke ll, Apollo C 17, Cavalon, Gazelle SA 341 te Blanic L 13 i Piper PA 18 150.
Broj privatnih letjelica se povećava iz godine u godinu, a od pet novoregistriranih, tri su u privatnom vlasništvu. – U 2021. registrirane su ukupno 92 letjelice, od kojih je pet novoregistriranih. Nijedna od novoregistriranih letjelica te godine nije bila u vlasništvu fizičkih osoba. Broj registriranih zrakoplova lani povećan je na 95, među kojima su bila i tri nova, od čega je jedan u privatnom vlasništvu – istaknuli su u Direkciji.
Dodali su da u njihovu registru trenutačno postoje evidentirane dvije osobe koje su vlasnici više od jednog zrakoplova. Iako mnogi sanjaju postati piloti, samo rijetki u današnje vrijeme mogu sebi to zadovoljstvo priuštiti jer sat obuke stoji oko 150 eura, zbog čega se, prema riječima upućenih, na taj korak uglavnom odlučuju ljudi u zrelijim godinama, koji imaju dovoljno vremena i novca za to.
Prema riječima instruktora letenja u Aeroklubu Prijedor Vanje Novakovića, za izlazak na polaganje za privatnog pilota potrebno je 45 sati obuke, odnosno praktičnog dijela, čemu prethodi teorija, za koju treba izdvojiti od tri do četiri mjeseca. – Cijena obuke ovisi o tome kako se kreće aviobenzin, koji sad stoji oko četiri marke po litri. Avion troši do 40 litara, tako da cijena varira – kazao je. Dodao je i da teorijsku obuku ne naplaćuju. Kada su u pitanju osnovni uvjeti, on ističe kako treba izvaditi liječničku potvrdu i imati 6750 eura na računu, koliko stoji obuka za pilota.