Već 50 godina bar kovodi su na pakiranjima proizvoda i uvelike olakšavaju naš život. No, uskoro će biti zamijenjeni 2D kodom.
Bar kod koji se nalazi na gotovo svim proizvodima bit će zamijenjen novim 2D kodom. Naime, 2D kodovi će uključivati QR kod.
Kako prenosi “Axios”, neprofitna organizacija “GS1 US” svojim programom “Sunrise 2027” želi promovirati i pratiti promjenu dosadašnjeg 12-cifrenog barkoda na QR kod. Od 2027. samo će se novi kodovi prihvaćati na blagajnama diljem svijeta.
Već pedeset godina bar kodovi su sastavni dio našeg života. No, s novim kodovima dijeliti će se više informacija za potrošače i tvrtke. Bar kod je služio samo za identifikaciju artikla, a s se kodom dijeliti će se više informacija o artiklu.
Naime, ovim načinom će biti dostupni podatci o podrijetlu artikla, održivosti, uputama za pranje, državi iz koje dolazi i sl. Na ovaj način će se poboljšati sigurnost proizvoda.
Trgovine bi mogle koristiti kodove kako bi odmah “reagirale na povlačenje proizvoda, identificirale neispravne artikle i uklonile ih s polica”.
Prema “Axiosu”, Puma je jedna od prvih tvrtki koja je koristila nove 2D bar kodove u svojim trgovinama i proizvodima u SAD-u. Između ostalog, proizvođač sportske opreme želi označiti materijal od kojeg su izrađene njegove tenisice.U Japanu trgovački lanac koristi nove kodove za automatsko smanjenje cijene hrane s kratkim preostalim rokom trajanja.