play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Građani BiH se sve više okreću internet kupovini, evo koliko smo potrošili prošle godine

Iako su građani prije bili poprilično skeptični što se tiče internetske kupovine, sve više su se prilagodili toj ideji. Sada žene i muškarci svoju odjeću često naručuju na internetu, a kako su neki kazali, razlog je dobrim dijelom nedostatak vremena, kao i bolji izbor u online trgovinama.

Građane je internetska kupovina prošle godine stajala 3,8 milijuna KM, a ako se uzme u obzir da UNO BiH registrira samo pošiljke za koje naručitelji moraju platiti davanja, može se zaključiti da je realan broj samo veći. Kako su objasnili, njihova evidencija bilježi samo pošiljke čija je vrijednost veća od 300 KM, dok su na pošiljke ispod te vrijednosti naručitelji oslobođeni plaćanja uvoznih davanja.

– Plaćajući davanja, građani su prošle godine potrošili 846.400 KM – poručuju iz UNO-a. Zbog užurbanog načina života građani imaju sve manje vremena obilaziti trgovine i kupovati odjeću, obuću, tehniku… Znatno im je jednostavnije iz udobnosti doma naručiti željene proizvode. Koliko je taj trend utjecao na poslovanje, odnosno jesu li takve pošiljke uzele primat u odnosu na obične, provjerili smo u Hrvatskoj pošti Mostar i BH Pošti.

Kako su nam kazali u oba poduzeća, trend rasta online trgovine, kao što je to slučaj u cijelom svijetu, zabilježen je i u BiH posljednjih godina. Promjena navika i ponašanja potrošača utjecala je na rast online trgovine, ali je najveća promjena nastala u razdoblju pandemije COVID-19, kada potrošači često nisu imali alternativne metode za kupnju željenih proizvoda.

Da građani svoje potrepštine sve više naručuju online, pokazuju podaci iz 2021. i 2022. godine.

Porast se održava kako u vrijednosti robe tako i u davanjima. – Prošle godine bh. građani su uredno platili više od 800.000 KM davanja, dok su 2021. godine platili davanja u vrijednosti od oko 600.000 KM – podaci su UNO-a BiH.

Da građani kupuju doslovno sve, potvrđuju i iz pošte: – Asortiman proizvoda koje bh. građani kupuju online svakim danom je veći s obzirom i na rast broja trgovina koje odlučuju ponuditi svoje proizvode i preko e-trgovine. Među ostalim, građani najviše kupuju odjeću i obuću, male kućanske uređaje, elektroničke uređaje i njihove dodatke, dodatke prehrani, kozmetiku, nakit, knjige itd. – kazali su nam iz BH Pošte. Kako ističu, bez obzira na ponudu proizvoda koje kupci mogu naručiti online, jedan od osnovnih razloga za ponovno naručivanje pozitivno je iskustvo s prethodnom narudžbom/kupnjom.

To se, prije svega, odnosi na kvalitetu dostave. Korisnicima je od iznimne važnosti brzina isporuke, cijena dostave, mogućnost praćenja pošiljke, dodatne usluge u vezi s pošiljkom (mogućnost uvida u sadržaj prije plaćanja i preuzimanja, mogućnost zamjene pošiljke u slučaju reklamacije i slično), mogućnost izbora roka i mjesta dostave.

0%