play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji radio

Barcode obilježava pedeseti rođendan

Čuveni barcode, sustav za identifikaciju proizvoda, koji je doprinio globalizaciji trgovine, danas slavi 50 godina, a postepeno ga zamjenjuje drugi sustav identifikacije, QR kod, kao bogatiji informacijama.

Za kupce na kasi u prodavaonicama, bar-kod se pretvorio u zvuk – bip. Svakog dana širom svijeta vertikalne linije različite debljine budu skenirane šest milijardi puta. Oko 70.000 proizvoda prolazi kroz kase svake sekunde. Barcode, kao “dokument” o identitetu proizvoda također omogućava profesionalcima da imaju pristup drugim podacima o proizvodu, izjavila je za France press Laurence Vallana, francuski stručnjak za elektronsko etiketiranje.

Barcode prvobitno su patentirali Amerikanci Norman Joseph Woodland i Bernard Silver 1952. godine, ali je tek kasnije usavršen i plasiran na tržište pod poticajem američkog inženjera Georgea Laurer.

Tako je 3. travnja 1973, barcode postao, poslije konsultacija između velikih proizvođača i distributera, sustav koji je korišten za identifikaciju potrošačkih proizvoda. Taj kod je u Europi poznat i kao EAN-13 (Europski broj artikla – European Article Number) ili samo kao 13, broj cifara koji posjeduje.

Prvi proizvod koji je skeniran pomoću svog barcodea, 26. lipnja 1974. godine u Ohiou, bio je paketić žvakaće gume, sada izložen u Nacionalnom muzeju američke povijesti u Washingtonu.

Međutim, čuveni barcode će uskoro zamijeniti QR kod.

Barcode je bio i inspiracija i za određene umjetnike, a kritičari su ga smatrali simbolom prekomjerne potrošnje ili globalizacije. Neke podsjeća na rešetke zatvora, ali je QR kod drugačijeg izgleda, površina koja kombinira crne i bijele točke raspoređene na kvadratu, koji je 1994. osmislio Japanac Masahiro Hara.

QR kod je skraćenica za “kod sa brzim odgovorom” (Quick Response Code). Njegova prednost u odnosu na barcode je u tome što može da sadrži mnogo više informacija, kao na primjer o sastavu proizvoda, što je neophodno za reciklažu.

0%