play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
  • play_arrow

    Drukčiji

Iako je voda motor tijela, hidraciju tijela bolje provoditi drugim tekućinama

Oduvijek se govorilo da je pijenje vode najbolji način hidracije ljudskog tijela. Naime, voda je prisutna i u stanicama, i u tkivima, i u samim organima. Osim toga, ljudska krv se sastoji od 80 do 90 posto vode. Također, znali smo čuti da je važno popiti oko dvije litre vode u danu jer to pomaže u regulaciji tjelesne temperature, poboljšanju kognitivne funkcije i pravilnoj probavi.

Iako je voda piće koje tijelo lakše apsorbira jer nema kalorija ni šećera, znanost je sada otkrila da postoje pića koja bolje hidriraju.

U časopisu The American Journal of Clinical Nutrition objavljeni su rezultati studije u kojima stoji da je, “iako je voda motor tijela, hidraciju tijela bolje provoditi drugim tekućinama”. Navode da postoje pića koja imaju hranjive tvari, a koje mogu utjecati na brzinu pražnjenja želuca i tekućine koje tijelo zadržava. Stoga je važno znati da pića koja imaju više masti, proteina, šećera ili elektrolita dulje održavaju hidraciju.

Ono što najviše iznenađuje je to što je obrano mlijeko najbolji napitak za produljenje hidracije, za što je zaslužan udio laktoze, masti i proteina, što znači da se ta tekućina dulje zadržava u želucu. Drugi povoljan čimbenik je natrij u obranom mlijeku, koji uzrokuje sporije pražnjenje želuca i tako održava tijelo hidriranim. 

Na drugom mjestu su pića za oralnu rehidraciju koja se koriste za liječenje proljeva, dok je na trećem punomasno mlijeko. Slijede sok od naranče, hladan čaj, čaj, izotonični sportski napici, voda, mineralna voda, pivo lager i kava, piše Marca.

0%