Danska i Njemačka će biti povezane najdužim podvodnim tunelom na svijetu za željeznički i drumski promet, koji će biti dug 18 kilometara. Rok za završetak izgradnje tunela je 2029.
Izgradnja tunela Fehmarn pojas (Fehmarnbelt) koštat će 10 milijardi eura i njime će se povezati Rødbyhavn na danskom otoku Lolland i Puttgarden na sjeveru Njemačke. Tunel službenog naziva Fehmarnbelt Fixed Link imat će autoput i elektrificiranu željezničku prugu.
Putovanje vozom kroz tunel trajat će sedam minuta, dok će putovanje automobilom trajati 10 minuta. Time se više neće morati voziti obilaznicom na kopnu, a koja je duga 160 kilometara. To će značiti da će putovanje vozom od Hamburga do Kopenhagena trajati tri sata, umjesto dosadašnjih pet sati.
Tunelom će se zamijeniti i vrlo prometni trajektni promet – trajektom se godišnje prevozi milijuni putnika. To će za posljedicu imati skraćenje putovanja za sat vremena. Plan je da se željezničke linije kroz ovaj tunel nastave prema Švedskoj, Norveškoj i Finskoj.

Ideja o povezivanju Danske i Njemačke ovakvim tunelom nije nešto novo. Nakon 10 godina planiranja, njegova izgradnja na danskoj strani je počela 2020., a na njemačkoj strani 2021. Europska unija je osigurala 1,1 milijardu eura za izgradnju.
Bit će 40 metara ispod Baltičkog mora i sačinjen od 89 masivnih betonskih dijelova koji će kranom biti spušteni u vodu. Danska državna kompanija Femern A/S, nadležna za ovaj projekat, očekuje da će prva dionica tunela biti napravljena do sljedeće godine.
Pojedine organizacije za zaštitu okoliša dovele su u pitanje utjecaj tunela na životinjski svijet. Spomenuta kompanija uvjerava da će se tunelom značajno uštedjeti vrijeme, energija i smanjiti emisija ugljikdioksida (CO2), prenosi Euronews.