Nizozemska i Danska dva su najbolja mjesta za biti dijete na temelju mjera mentalnog blagostanja, fizičkog zdravlja i vještina, otkrilo je istraživanje koje je u srijedu objavila UN-ova organizacija za djecu UNICEF.
Francuska je zauzela treće mjesto, a slijede je Portugal i Irska, navodi se u izvješću UNICEF-a u kojem su uspoređeni podaci iz 43 zemlje Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i EU.
Novi Zeland, Kolumbija, Meksiko, Turska i Čile najlošije su rangirane zemlje.
U izvješću se navodi da su mnoge zemlje pretrpjele nagli pad akademskih vještina djece zbog zatvaranja škola zbog pandemije Covida-19.
Direktor UNICEF-ovog ureda za istraživanja Innocenti, Bo Viktor Nylund, rekao je da su se djeca već borila na više frontova prije pandemije.
“Sada, suočene s rastućom gospodarskom neizvjesnošću, zemlje moraju dati prioritet obrazovanju, zdravlju i dobrobiti djece kako bi osigurale njihovu životnu perspektivu i sreću, kao i ekonomsku sigurnost naših društava”, kazao je.
U 43 zemlje procijenjeno je da oko 8 milijuna 15-ogodišnjaka – oko polovice dobne skupine – nisu funkcionalno pismeni i ne znaju brojati, što znači da nisu bili u stanju razumjeti osnovni tekst.
Udjeli su bili najveći u Bugarskoj, Kolumbiji, Kostariki, Cipru i Meksiku. Bilo je svijetlih točaka, sa stalnim smanjenjem smrtnosti djece, ukupnim smanjenjem samoubojstava adolescenata i povećanjem stopa završavanja škole. Međutim, izvješće je izazvalo zabrinutost oko mentalnog zdravlja, s padom zadovoljstva životom djece. Japan je jedina zemlja koja je zabilježila značajan napredak.
Pogoršano je i tjelesno zdravlje djece, a broj djece s prekomjernom tjelesnom težinom i dalje raste. “U jeku pandemije, podaci su postavili zabrinjavajuće mjerilo za dobrobit djece, posebno za djecu iz nepovoljnog položaja”, rekao je Nylund. “Opseg izazova s kojima se djeca suočavaju znači da nam je potreban koherentan, holistički pristup koji se odnosi na cijelo djetinjstvo i koji se bavi njihovim potrebama u svakoj fazi njihova života”, dodao je.