Njemačka autoindustrija tone sve dublje u krizu za koju je djelomično i sama kriva. Brojne firme proglasile su stečaj, a slaba prodaja električnih automobila u potpunosti uništava i posljednje nade njemačke sumorne autoindustrije.
Stoga se s neizvjesnošću prate ishod prijevremenih izbora zakazanih za 23. veljače. Gospodarstvo je u recesiji, a dosadašnju vladajuću „semafor koaliciju” smatraju izravno odgovornom za neke propuste, piše DW.
Ključna točka za sve proizvođače automobila je odmak od motora s unutarnjim sagorijevanjem i uvođenje alternativnih pogonskih modela. Nezavisni analitičar Jürgen Pieper iz Frankfurta, poput mnogih stručnjaka, primjećuje stalnu nesigurnost među proizvođačima automobila i kupcima. Glavni razlog tome je, kaže, to što u Njemačkoj „ne postoji jasna linija u vezi s elektromobilnošću”. Vlada je prvo poticala kupnju električnih automobila, a zatim ukinula subvencije.
I dok se autoindustrija guši u vlastitim greškama, brojni proizvođači su shvatili da su motori s unutarnjim izgaranjem realnost od koje će teško pobjeći unatoč svim izazovima. Dirk Dohse s Instituta za svjetsko gospodarstvo u Kielu (IfW) u razgovoru za DW kaže da je posebno „kratkoročno ukidanje takozvanog ekološkog bonusa u prosincu 2023.” pridonijelo nesigurnosti. Uz to, industrija pati od „visokih troškova energije i prekomjerne birokracije”.
Na pitanje što najviše muči njemačke proizvođače automobila, udruženje VDA (Savez njemačke automobilske industrije) istaknulo je temeljni problem: nezadovoljavajući uvjeti proizvodnje u Njemačkoj. To smanjuje konkurentnost poduzeća. Već godinama se bilježi zabrinjavajući trend: Njemačka stalno pada na međunarodnim ljestvicama konkurentnosti.
Pitanje koliko je Njemačka atraktivna kao industrijska lokacija od ključne je važnosti za ovaj lobistički savez. VDA stoga traži da „Berlin i Bruxelles vrate Njemačku na vrh svjetske ljestvice”. Za to su potrebni „manja cijena energije, manje regulacija i birokracije te konkurentni porezni sustav”, poručuju iz VDA na upit DW-a.
Na negativan utjecaj Europske unije ukazuje i ekonomist IfW-a Dirk Dohse: „Zahtjevi koji se odnose na zaštitu klime dolaze od strane EU-a, i njemačka vlada tu ima samo ograničen utjecaj.”
No postoji i određena suodgovornost industrije za trenutnu krizu: „Potrebne strukturne prilagodbe odgađane su predugo, što je dovelo do snažnog smanjenja profitnih marži. Njemačkim poduzećima trebalo je jako dugo da se povežu s jakim softverskim partnerima.” Rezultat: njemački proizvođači automobila nemaju pravi hit na tržištu električnih automobila.