Gledajući globalnu sliku, cijene nafte će još rasti u BiH, rekao je za BHRT ministar vanjske rgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović.

Šarović je pojasnio kako su entiteti, odnosno vlade i nadležna ministarstva, jedini koji mogu ograničiti visinu cijene svake vrste goriva.

To nije u nadležnosti Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, dodao je Šarović.

Niko nije razmišljao o posljedicama. Ovo je samo početak jer imajući u vidu što se dešava na svjetskom tržištu nafte situacija će se sigurno pogoršati i doći će do drastičnih poskupljenja koja će uticati na standard građana i ekonomije u BiH – tvrdi Šarović.

On kaže da vlade Republike Srpske i Federacije BiH mogu utjecati i spriječiti divljanje cijena.

Trenutačno je na svjetskom tržištu cijena litre goriva 0,87 maraka i kada na to dodate 0,70 ili 0,80 maraka raznih taksi i trošarina u ovisnosti od vrste goriva, lako je izračunati da je to oko 1,60 maraka po litri, ističe Šarović te ističe da mu nije jasno zašto pojedini ministri iz Republike Srpske, po pitanju cijene i trošarina za gorivo, prebacuju odgovornost na Vijeće ministara.

Ako bi po njihovim zahtjevima Vijeće ministara reagiralo – to bi bio prijenos nadležnosti, upozorava Šarović.

On podsjeća da je zakon o povećanju trošarina na gorivo prijedlog Upravnog odbora Uprave za neizravno oporezivanje BiH u kojem sjede SNSD-ov Zoran Tegeltija, ministar financija Republike Srpske i federalna ministrica financija Jelka Milićević iz HDZ-a BiH, javlja BN televizija.

Zbog nemogućnosti dogovora to dvoje ministara nema ni podjele do sada prikupljenih sredstava od trošarina. Obavezne rezerve nafte u BiH kojima bi se moglo intervenirati na tržištu ne postoje jer se o tome ne mogu ili ne žele dogovoriti lider socijalista Petar Đokić ministar industrije i energetike u Vladi Republike Srpske i federalni ministar energetike SBB-ov Nermin Džindić, kazao je Šarović.

 

Želimo čuti vaše mišljenje:
Podijeli objavu